A szaunázás jótékony hatásairól

2019.03.20.
Szaunázni nem csupán felüdítő, de egyben nagyon egészséges is. Méregtelenítő hatásai miatt számos nép (de különösen a finnek) évszázadok óta szaunázik különféle eljárásokat, módszereket, hagyományokat kombinálva.
Nézzük, miben rejlik az egyik legnépszerűbb “wellness-összetevő” egészségmegóvó titka.


Szaunázzunk a fiatal bőrért!

A rendszeres szaunázás (itt kifejezetten a finn szaunára gondolunk) hatására a bőr jóval lassabban öregszik, a megszokottnál jóval kevesebbet veszít a nedvességtartalmából, így egyfajta természetes ráncmegelőzőként funkcionál. Napjaink wellness részlegeinek másik, szintén elhagyhatatlan szauna változata, az infraszauna a hagyományos változatokhoz hasonlóan funkcionál, ráadásul a bőr regenerálódó képességét is képes nagyban növelni.

Le a pluszokkal!

A legtöbben minden esetre azért imádjuk a szaunát, mert megfelelő edzés mellett nagyon sokat segít a súlyfelesleg elleni küzdelemben is. Teszi mindezt azzal, hogy nem csupán megizzaszt, de a gyors anyagcseréhez is hozzájárul. Ezért érezzük egy kiadós szaunázás után azt a bizonyos kellemes fáradtságot.

Egyszerűen egészséges

Számtalan betegséget is távol tarthatunk magunktól, ha rendszeresen és megfelelő ideig újra bebújunk a szaunakabinba. A különféle légúti megbetegedések ellen ugyanolyan eredményes megelőző gyógyír a szaunázás, akárcsak az őszi-tavaszi meghűlések, vagy az érrendszert megdolgoztató kihívások (hőingadozás, frontok, stb) kapcsán.

Ha úgy vesszük, talán az volna a legtokosabb, ha minden otthonban helyet kapna egy külön bejáratú, családi szauna. Persze ez aligha volna kivitelezhető. Még szerencse, hogy napjainkra már nem jelent különösebb kihívást megtalálni a viszonylagos közelünkben azt az uszodát, vagy épp szállodát, melynek szaunáit – amikor csak kedvünk és időnk engedi – , bármikor igénybe vehetjük.