Az 5 legnépszerűbb téli egészségmegőrző wellness kényeztetés

Avagy miért hasznos, ha engedünk a wellness csábításának?

Ahogy a hőmérő higanyszála egyre lejjebb kúszik, úgy nekünk is fokozottabban oda kell figyelnünk az egészségünkre. Bemutatunk öt olyan wellness szolgáltatást, melyek segítségével felturbózhatjuk az immunrendszerünket a téli hónapokra.

Szauna

A szauna a vérkeringés-serkentés és a méregtelenítés Mekkája. Egy kellemes szaunázás, majd utána egy hűs fürdő nemcsak erősíti az immunrendszert, de fokozza az erek rugalmasságát is (a bőr vízmegtartó képességét), mialatt a felesleges sók és méreganyagok távoznak a szervezetből. Érdemes persze orvossal konzultálni, ha valamilyen szív- és érrendszeri problémával kívánjuk igénybe venni ezt a szolgáltatást bármikor is.

Gőzkabin

Kevésbé megterhelő, mint a szaunázás, mivel a magas páratartalom miatt nem olyan fokozott az izzadás, és más a hőérzet is, így egy gőzkabinban hosszabb időt is eltölthetünk. A gőzfürdőzést azoknak ajánljuk, akik valamilyen krónikus vagy visszatérő légúti problémával rendelkeznek, de a reumás megbetegedések esetén is javasolt.

Infraszauna

Mivel az infraszaunában nem a levegő melegszik fel, hanem az infralámpa melegíti kíméletesen a testünket, szívbetegek is használhatják. Érdemes is kipróbálni, mivel amellett, hogy mindazon jótékony hatással rendelkezik, mint a hagyományos szauna, kíméletes módon méregtelenít, regenerálja a bőrt és a szöveteket, valamint enyhíti a reumatikus panaszokat is.

Masszázs

Szinte minden ülőmunkát végző embernek érdemes lenne rendszeresen igénybe vennie. A helytelen testtartás és a kevés mozgás okozta fájdalmas vagy kellemetlen panaszokat olykor már természetesnek vesszük, pedig idővel komolyabb problémákat is okozhatnak, ellenben profi kezek között nemcsak a kellemetlen izom- vagy ízületi fájdalom múlik el, hanem a közérzet is javul.

Fitnesz

Fontos, hogy a sport része legyen a mindennapjainknak, és bár a kinti hideg, esős idő nem igazán ösztönöz minket annyira, az őszi és téli időszakban is érdemes rá időt szánnunk. Már akár napi fél óra intenzív testmozgás is jelentősen növeli a szervezet ellenálló képességét, ami nemcsak a hétköznapi náthák ellen szolgál, hanem a komolyabb betegségekkel szemben is. Emellett a kedvünkre is pozitív hatást gyakorol ezekben a szürke hétköznapokban.